2009. október 15., csütörtök

Szejtán gyros tzatzikivel, pitában (szejtánvariációk III.)

Még a végén megszeretem a szejtánt...

Még mindig ugyanaz a szejtán-eresztés, de más fűszer, köret. A gyroshoz kb. 2 napig pácoltam, de megérte, nagyon finom lett. Gyros fűszerkeverék hiányában a pácba olaj és mexikói fűszerkeverék került. Jénai tálban, lefedve érlelődött a hűtőben, közben többször megkevertem.

Aztán már csak ki kellett sütni, miközben készült a pita és a tzatziki.


Hozzávalók (pitához):

  • kb. 2/3 rész teljesőrlésű tönkölyliszt, 1/3 rész tönköly finomliszt, összesen kb. 80 dkg
  • élesztő (nálam egy kis zacskó bio vegán porélesztő)
  • kevés olaj
  • víz

A lisztekkel elkevertem a porélesztőt, adtam hozzá sót és fokozatosan vizet, és könnyed tésztát gyúrtam. Meleg helyre téve kelesztettem kb. 1 órát, újra meggyúrtam, és megint kelesztettem. Amikor meguntam, 220 fokra begyújtottam a sütőt, kis gombócokat hasítottam a tésztából, kinyújtottam kb. 1 ujjnyira (vigyázat, kis ujjaim vannak...) és sütőpapiron megsütöttem őket. Hirtelen kell sütni, azért a nagy hőfok, pár perc kell az egyik, ugyanennyi a másik oldalának. Ha kicsi kihűlnek, a tetejüket le lehet vágni, óvatosan félbevágni és megtölteni.

Az itthon kapható piták mind fehérlisztesek, az enyém nem lett olyan puha, felfújt, de legalább egészségesebb. Nekem bejött nagyon. Már a fehér liszt fogásától, színétől is elfog a csodálkozás, annyira leszoktam róla.

A tzatzikit korábban napraforgó tejfölből, most készen kapható szójatejfölből készítettem, de ugyanúgy citromlé, fokhagyma, kapor hozzáadásával.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin
Hobbies