2009. október 12., hétfő

Szejtánpaprikás (szejtánvariációk I.)


Szejtánpaprikás, vagy paprikás szejtán? Jó kérdés. Ahogy tetszik...


Nem rajongok a szejtánért, ezért sem főztem eddig. Néha, az öt évem alatt talán 2-3-szor ettem étteremben, vagy mások által elkészitve. Aztán kb. fél éve vettem, hogy én is csinálok, hát eddig váratott magára.


Amúgy magáért a húspótlásért sem vagyok oda, bár sok olyan ételt főzök, ami magyaros, a megszokott izeket hozza vissza. De a hússzeletekre emlékeztető ételeket, alapanyagokat valahogy kerültem. A szejtánnak eléggé magas a fehérjetartalma, ezért nem mindennapi eledel.


Viszont egész jól fűszerezhető, és a boltokban kapható gyros-os finom is. Gondoltam, én is nekiállok, akármennyire is nem akaródzott a főzögetés, szabdalás, főzés, és megint főzés sorozata.


Hozzávalók:

  • 1/3 zacskó szejtánpor (búzasikér)
  • víz
  • pörkölt alap: kevés olajon dinsztelt hagyma, 4 db paprika és fűszerek (nálam só, bio vegeta, kömény, pirospaprika, chili és egy csipet mexikói fűszerkeverék)

Egy zacskó szejtánból óriási mennyiség keletkezik, úgyhogy napokig ezt fogjuk enni. A szejtánport csak össze kell keverni meleg vízzel, jó gyorsan fel is veszi. 10 percet állni kell hagyni, majd gombócokra osztani és forrásban lévő vízben kifőzni újabb 10 percig. A vízben megdagad, és ha feljött a tetejére, kivehető és szeletelhető. Minél kisebb a gombóc, annál könnyebben megfő. Ha kivettük a gombócot, felszeletelhetjük szeletekre, kockákra, csíkokra, stb. Ezután újabb főzés jön, a még lobogó vízben, újabb 10 perc.

Elsőre macerásnak hangzik, de nem annyira az. :-)

A pörkölthöz én kockára vágtam a szejtánt, majd a pörköltalapba dobtam, és már egyenesben is volt. A pörköltalapban a hagymát és a paprikát jól szét kell főzni, a szejtánt meg úgysem lehet, úgyhogy kb. fél óra alatt meg is van.

Durumtésztával és szójatejföllel tálalva nagyon finom lett.



Nincsenek megjegyzések:

Blog Widget by LinkWithin
Hobbies