2009. február 14., szombat

Candida diéta - tapasztalatok

Összegezném az első két hét tapasztalatait...

Alapjában véve a vegán étrendtől nem különbözik sokban a candida diéta, ahogy korábban is gondoltam. Igazából csak a "sallangok"koptak le, ahogy az lenni szokott mindenféle váltásnál: a nasik (akár az egészségesebbfajtából valók, akár nem), a túlevések, stb.

A legnagyobb gondot nekem a szénhidrát lecsökkentése okozta, én ugyanis nem édesszájú vagyok, hanem amolyan állandóan rágcsálós, sós-szájú... Ilyenkor eddig piritóst, gric-et (ropiszerű) vagy hasonlókat ropogtattam, most pedig a tökmag, szotyi, mandula kerültek előtérbe. Ezeket is még jobban mérsékelni szeretném a jövőben, de egyelőre most ez van, becsusszannak. A tökmag amúgy is immunerősitő... :-)

Az édességekre egyáltalán nem vágyunk, bár azért a párom megvetette velem életem első szteviáját, hogy majd azzal csináljak valami desszertet. Mivel a gabonákat is eléggé lecsökkentettük, ez is nagyon ritkán jön majd el, de például egy jó kis fahéjas zabpehelykása be fog tudni csúszni.

Nekem további kellemetlenséget okoz a gyümölcs hiánya, mert délig csak ezt ettem, és jelenleg nincs olyan gyümölcs, ami nem lenne édes...

A menet a következő:

Kelés után grapefruitmagcseppes viz, és homeos szerek, vitaminok.

Ebédre valamilyen levest vagy főzeléket szoktam csinálni, nyers zöldségekkel egészben, vagy saliban és teljesőrlésű zsömlével (esetleg nyers gabonakolbásszal) esszük. És persze rengeteg fokhagymával...! Amivel konstans szagunk van ugyan, de remélhetőleg a gombákat viszont öljük rendesen. :-)

kb. 2-3 naponta sütök szódabikarbónával és magvakkal zsömléket (rozsliszt, tönkölyliszt, viz, olaj, szódabikarbóna+citrom, fűszerek, só, lenmag, tökmag, napraforgó és szezámmag). Ebből napi 2-3-at eszünk meg, általában ebédre. Ebéd után jön a protexin.

A salátába mindig teszek kukoricacsira olajat, fokhagymát és mostanában csirát is.

Vacsira szintén sali és kevés leves a menü.

Szerdán teljes böjtöt tartottam, első nekifutásra vegyes zöldséglével gondoltam (répa, cékla, zeller, feketeretek), de az első korty után inkább a viznél maradtam... Sajnos évek óta próbálkozom ezzel a lével, tudom, hogy mennyire fontos, hasznos, stb., de rengeteg erőt kiván tőlem, hogy megigyam, mert még a szagától is a hányinger kerülget... Viszont a böjt remekül sikerült, aznap reggel kenyérkészitésen voltam, aztán egy tesztfeladatokkal teletűzdelt interjún, majd egy baráti találkozón, mégis egész nap fitt és vidám voltam. Ezt minden héten megismétlem majd, mert felgyorsul tőle a mérgek kiürülése.

A hatások

Mivel elkezdtem mellette sportolni (heti 3 pilates szaunával), a szénhidrátszegény diéta most még meglehetősen energiaszegénnyé tesz, mivel ez a méregtelenités durvábbik szakasza. De egy-két hét múlva ez is sokkal jobb lesz.

Viszont azt vettem észre, hogy nem vagyok annyira puffadt, és elmúlt a könyökfájásom is. A bőröm szép, és a párom szerint már kisebbek az úszógumijaim is :-)

11 megjegyzés:

Bridge írta...

Glikémiás indexet figyelve kicsit könnyebb boldogulni. Ha nincs táblázatod, bescannelek neked, ha kell egyet.
Gyümölcs. A savanykás alma, narancs, grapefruit mehet. Csak a legelején nem.

Szabó Gábor írta...

Azért óvatosan az önsanyargatással! Különösen, hogy írod alig eszel gabonát, nem csodálom hogy rágcsálhatnékod támad mert az agyadnak cukorra van szüksége, különösen hogy sportos életmódot is folytatsz! Egészen biztos vagyok benne, hogy ezeket ehetnéd (még ha a gyümölcsöt most vissza is fogtad):
-köles
-hajdina
-zabkása
-barnarizs
-tönkölylepény (csápáti)
-valamint a babfélék és borsófélékből is szívódna fel elég szénhidrát (nem véletlen hogy csicseriborsóval mentem mindig a hosszú túrákra ;)


A másik amire fel szeretném hívni a figyelmed az a ZSÍROK. Leírva az étrended nagyon sokat fogyasztasz belőlük, ami nagyon nem egészséges, a magas zsírfogyasztásra vezethető vissza a legtöbb civilizációs betegség, ez nagyon le van írva dr. Graham: 80/10/10 c. könyvében... érdemes lenne elolvasnod.
Nem is gondolnád és hipp-hopp túllépted a napi zsíradagot: eleve ugye főzöl valamit, talán készítesz valamilyen pástétomot is... aztán még ropogtatsz magokat... A magok 70-80% ZSÍR!!! erről meggyőződhetsz ha itt rákeresel ezen a weboldalon:
http://www.nutritiondata.com/


Ezt is érdemes elolvasni a BIOCHEF oldala candida ügyben:
http://www.biochef.hu/index.php?content=159


A 3. észrevételem, írtad hogy nem bírod a nyers leveket, erre az egyik legjobb tipp:
-ne keverd a különféle leveket!
-mennél több nyerset eszel annál jobban fogod tudni emészteni a préselt leveket! Ha nem tudod meginni őket ill. panaszt okoznak az azt jelenti el van szennyezve a tested(hiába a vegán diéta, ha sok főttet eszel és zsírosan étkezel)
-tápérték és tisztító hatás szempontjából sokkal kíválóbbak a LEVELEK! (kelkáposzta, kínai kel, spenót, petrezselyem, mángold, sóska stb stb. - legkirályabb önnmagában a BÚZAFŰ természetesen) Ezeket úgy lehet nagy mennyiségben enni, hogy turmixolod/léprésen kipréseled őket majd gyümölccsel turmixolod. (a levelek és a gyümölcsök fogyaszthatóak együtt, mivel a levél nem zöldség) Zöldség minden ami a föld alatt nő, és jellemzően a föld alattiak 80%-as szénhidrát! IGEN IGEN! ez így van. Ha nem hiszed keresd vissza az említett nutritiondata oldalon...

És tudom nem értesz velem egyet, de most is csak azt mondhatom: nyers zöldek - ettől fog kitisztulni és méregtelenedni az emésztőrendszer. A leveles zöldek "zöld vére" sejtszinten! méregteleníti a szervezetet.

Bogival most voltunk a nővéréék esküvőjén... nem részletezem kaja szempontból, habár nagyon igyekeztek a házigazdák. Mégse aggódom mert a "zöld vérrel" pár nap alatt teljesen ki tudok tisztulni. Ma ittam meg 2 dl! búzafűlét és semmi visszahatás nem volt( égő gyomor - ez azt jelenti elég tisztátalan a szervezet vagy a másik visszajelzés a lightos hasmenás)


Végül megosztanék egy kíváló ötletet, hogy együk tele magunkat zöld vérrel:
-vegyünk valamilyen leveles zöldet és azt turmixoljuk vízzel és szűrjük le a rostot / préseljük ki a levét
-a zöld vért turmixoljuk gyümölccsel kedvünk szerint.
-a gyümölcs-levél aránya 60/40 % arányban legyen kezdetben később lehet mégtöbb zöld.
-figyeljünk a mono diétára, egyszerre csak egyféle gyümölcsöt és zöldet használjunk!
-a zöld leveleket és gyümölcsöt viszont érdemes változtatni a különböző napokon:

Néhány bevált tipp:
-kelkáposzta-banán
-kelkáposzta-narancs
-spenót-banán

Itt a GREENSMOOTHE video-t érdemes megnézni :)
http://www.rawfamily.com/products.htm

stb, stb.... és mind nagyon FINOM is!

Bridge írta...

Persze, hogy óvatosan kell. Ez egy libikóka. Amitől jól elvagy, a candida gomba is. De ha az elején nem tartod rendesen, sokkal tovább elhúzódik, mert nem pusztul el, csak visszahúzódik.

Csak van egy gond. A hüvelyesek és káposztafélék a candidásat nagyon meg tudják gyötörni. Még paszírozva, áztatós levét leöntve is. Továbbá a borsó az elején szintén kerülendő, mint a krumpli, vagy a kukorica.

A diéta elején a megszorítás 100 gramm, azután a hajdina, köles, zab, barnarizs valóban jöhet. Főleg, hogy az első kettő lúgosító hatású. A tönköly szintén az egyik legalacsonyabb glikémiás indexű.

Zsírok.
Azért nem mindegy, hogy milyen.
Az olajos magvak jók. Nem mázsaszám, de ilyenkor muszáj vagy a mérleg ezen oldalát kicsit terhelni, ebből többet fogyasztani. Főleg ha megnézed milyen ásványi anyagokat tartalmaznak. Pl. a szezámmag kalciumtartalmát, de sok példát lehetne hozni.

A Biochef tetszik, amit leír, de pl. a 100%-so ribizlilé az elején nem. Koncentrált cukorforrás így a gyümölcslé sajnos. Később majd lehet.

Unknown írta...

Köszi Brigi a kiegészitést! A táblázatot szivesen venném, mert nincs ilyenem még.

Gábor, kérlek nézz utána a candidának és a diéta lényegének.

Szabó Gábor írta...

Kedves Norci!

Azt hiszem félreismertél ha azt gondolod, hogy alapos utánanézés és/vagy tapasztalat nélkül böffentek valamit.

Pontosan tisztában vagyok azzal, hogy amit a köznyelv candida diétának nevez az lényegében egy szinte szénhidrát és cukor mentes étrend. (amit te kiegészítettél lakto, tojás és hús mentességgel + jó néhány étrend kiegészítővel).

Az egész candida betegséggel mindössze az a problémám, hogy gyakorlatilag mindenre ráfogják, olyan széles és hosszú a tünetek listája. És érdekes módon mennyi étrend kiegészítő kell a kikezeléséhez...(amiket a candidás dokik általában felírnak)

Tudnilik mielőtt ismét egy tollvonással áthúznál, jártam régebben egy un. candida klubba, ahol az egészséges táplálkozásról tartottam előadást. És magam is sok infót begyűjtöttem a candida betegségről, mert ha már ott voltam érdekelt. Abban az időben a fellelhető szakirodalomban is utánanéztem a problémának.

Ezért írtam neked a MSN-en, hogy menj el vizsgáltra, mert az orvosok is leírják hogy nem minden candida amiről az emberek azt gondolják, hiába a tünetek. Az estetek nagy %-ban csak valamilyen civilizációs rossz szokáson kellene csiszolni. Ezért nem lehet öndiagnosztizálni.

A gyümölcsöket illetően azt gondolom, hogy azért nem lehetnek felelősek a candidárt, mert akkor aki "gyümölcsevő" és tényleg a napi 4-5 kg! nyers édes gyümölcsből viszi be a kalóriát annál is kialakulna a probléma. Ez részemről eddig egy tézis, mivel több nyers-gyümölcs evő ismerősöm hírből se hallott a candidáról. De megkérdeztem valakit aki szakember a diéta témában, be fogom másolni a válaszát.

Mindazonáltal sikeres gyógyulást kívánok!

Bridge írta...

A gyümölcstől én sem hiszem, hogy kialakulna. (A cukros befőttől igen :) )
Egyébként a legáltalánosabb, amikor antibiotikus kúra után a rendes bélflóra is kipurcan, és nem állítja helyre az ember. És eszi a péksüteményt fehér kenyérrel...
Tényleg nagyon mellé lehet fogni a candidával is, farkast kiabálni, mikor nem jön, de vizsgálatokkal kimutatható.

A nullás szénhidrát diéta hülyeség. Nem bírja a szervezet, ez mindenki számára tiszta. Egyszerűen figyelni kell azt, hogy melyik emeli meg hirtelen a vércukorszintet, és azt kerülni kell.
Az a baj a candidával, hogy az orvosok egy része is elutasítja az ilyen kórkép létezését, a beteg nem kap információt, vagy egyszerűen legyintenek rá. Saját maga kénytelen innen - onnan összeszedni az információkat + különbözőek vagyunk. Így nincs konkrétum arról, hogy mit hogyan kell/lehet csinálni.

Az étrend kiegészítők. Ebben van igazság. Szerintem a leghatásosabb ellenszerei nem a drágább szerek.
A fokhagyma, a grapefruitmag csepp (Citrovital 1000 ft-os tökéletes, 1 hónapig elég), az aloe levél (itthon levágtam egy darabot, levágtam a zöld részét, és lenyeltem vízzel) nem a többezerforintos kategóriába tartoznak.

Az egy év alatt mindent kipróbáltam. A Paraprotex kevésbé hatott, a Cayenne bors ilyen étrend mellett néha ki akarta marni a gyomromat, az olajfalevél kivonat és a Goldenseal olyan közepes kategória a fenti olcsó "csodákhoz" képest.
Bocs, többet nem írok regényt :)

Unknown írta...

Gábor, lehet, hogy klubba jártál, tudom, hogy utána nézel dolgoknak, mégis alapvető hibákat irtál, pl. hogy gyümölcs-zöldség turmixot javasolsz. Pedig az garantált erjedés, ami a candidának egyértelműen kedvez. A gyümölcsevéssel semmi gond nincsen, és azért nincs egy nyersevőnek candidája, mert nem erjeszti össze a cukrot, és nem képződik belőle alkohol.

Én senkitől nem hallottam azt,hogy milyen sok kiegészitő kell a kandida kikezeléséhez. Sőt, úgy tudom, hogy a legfontosabb az étkezés - ami nem kerül többe, mint az eddigi - és a bélflóra visszaállitás, ennyi. Az, hogy az orvos mit ir fel, mit nem és te ebből mit szedsz be, mit nem, tudjuk, hogy magánügy, semmi köze a kettőnek egymáshoz. Nyilván azt fogja felirni, amiért pénzt kap, vagy jobb esetben, amiben maga hisz, de ez még nem azt jelenti, hogy neked ezt be kell szedni. Ez a te választásod. Én azért választottam a természetes és olcsó megoldásokat, mert úgy gondolom, hogy nem kellenek mindenféle drága kiegészitők ahhoz, hogy kikúráljam magam.

Nem élem meg önsanyargatásnak a kúrát. Jobban vagyok, mint bármikor eddig. Évek óta csinálok tisztitókúrákat, és nem szeretném, ha önsanyargatásnak állitanánk be ezeket. Akármennyire is odafigyel az ember az étkezésére, vannak olyan életszakaszok, amikor elszalad a ló valamilyen területen és szükség van az extra tisztitásra, hogy visszaálljon az egyensúly. De amúgy is az éves 2-3szori alkalmat minimum javasolják.

Amint irtam, napi szinten eszem gabonát például saját sütésű zsömlében, vagy több napja kölesben, mert a lugositó hatására szükségem van. Valamint a nyers zöldségtől nem vagyok rosszul, nagyon szeretem őket, tudod, hogy minden étkezéshez eszem. Minden este hatalmas adag friss salátát eszünk. Egyedül a zellert nem vagyok hajlandó megenni, mert nem szeretem. És ez kúrától független, egész kiskorom óta igy van. A csicseriborsót is hiába tanácsolod, miután a hüvelyeseket hetente egyszer lehet enni a kandida kúrában. Azért kértelek, hogy nézz utána, mert olyan dolgokat irtál, amik alapjaiban szembe mennek a kúra lényegével.

A zsirok kérdése megint más. Tudom, hogy ez a vesszőparipád, de én nem vagyok arról meggyőződve, hogy a zsirok károsak - mint ahogy a fokhagymáról sem. Valamint ne keverjük a természetes zsirokat (pl. magok) a finomitott olajjal. Olyan esszenciális zsirsavak vannak bennük, amik fontosak az emberi szervezetnek, pl. omega 3 és 6. A zsirok a vitaminok egy részének felszivódásához is szükségesek, mint tudod. Nem hinném, hogy a cél a teljesen zsirtalan táplálkozás lenne. Legalábbis az enyém nem.

A zöldségek pedig nem attól zöldségek, hogy a földben nőnek... azok a gyökérzöldségek. A spenót is ugyanúgy zöldség, a kelkáposzta is, pedig levele van. És mint olyat, nem jó összekeverni gyümölccsel, főleg nem banánnal, ami első számú tilalom a kandida kúrában.

Azt is tudom, hogy elmentél az utóbbi időben a nyersevés felé, de ahogy azt már korábban mondtam, nem gondolom, hogy a gabonák károsak lennének a szervezetnek, és nem értek egyet a 80-10-10 elveivel. Ezért nem is szándékozom követni.

Amennyiben én érintettnek tartom magam valamilyen betegségben, például azért, mert tisztában vagyok a szokásaimmal, a testem reakcióival, mivel figyelem, úgy gondolom, hogy el tudom dönteni azt, hogy mire van szükségem. Nálam jobban ugyanis senki sem ismer, főleg a lelki folyamataimat, ugyanis azok is fontosak a betegség beazonositásában - legalábbis nálam. Mivel az elmúlt években sokmindenből kijöttem már, és alapjáraton még az influenzát sem kapom el, meg vagyok arról győződve, hogy ha odafigyelek magamra, akkor nem állitok fel téves diagnózist.

Szabó Gábor írta...

Ahogy ígértem bemásolom a választ, mert engem is érdekelt:

"A candidáért a többlet zsírbevitel a felelős, ami miatt a cukor nem tud a vérből a sejtekbe áramlani a maga természetes útján gyorsan , ezért táptalajt képez a kandidának, mely normálisan minden testben bizonyos szinten jelen van, de az elzsírosodott testben felszaporodik kórosan s betegségtünetet ad.(...)A nyers zöld fertőtlenítő hatású a magas klorofilltartalma révén, ilyen módon candida ellenes is.(...)Ilyen módon ha kitisztítjuk a testet az ideális táplálkozással a betegségeket fokozatosan felszámoljuk vele, míg végül makkegészség a jutalmunk.(...) Végezhetünk kísérletet:
- együnk olajos magot kicsit nagyobb mennyisegben vagy akár túlfogyasztva is. Ezután együnk rá jó édes gyümölcsöt rá. Valószínüleg viszketegséget érzünk majd itt ott amott. Ha ezt többször megismételjük jónéhányszor, a candidát aktiváljuk a testbe, s okoztunk magunknak egy elég jelentős emésztési diszkomfortot a helytelen ételtársítással."

Eddig a válasz, ez is egy szempont.
A saját tapasztalati rész annyi, hogy egy esti zsíros étel után fáj hasam ha másnap nagy mennyiségeben nyers almát eszem. Tehát visszajelez a szervezetem ; amúgy meg nincs ez a panasz.


(ez már nem a candida kúrához tartozik, inkább egy kis adalék)
Nézzük a zöldség-gyümölcs turmixokat:
-Nem tudok neked orvosi magyarázatot adni, sőt nem vagyok biológus sem, de tény (ennek viszont utánnanéztem a nutritiondata.com oldalon) hogy a leveles zöldek tápanyag és fehérje/zsír/szénhidrát arányában teljesen mások mint a többi nyári konyha zöldség amit mindennap fogyasztunk.

Konkrétan: most, ma, az elmúlt órában összehasonlítottam több mint 15-20 "zöldséget". A különbség pedig az, hogy a leveles zöldségek fehérje tartalma (kaloriára vetítve)sokkal magasabb (20-30%!!!) mint más zöldségeké, ezen kívül ásványi anyag tartamuk, klorofil tartamuk kimagasló!
Más zöldségeknél viszont a szénhidrát tartalom adja a kalória 80-90% át! és levelesekhez képest jóval szerényebb az ásványi anyag komplexitásuk.

A tapasztalati rész a turmixokhoz annyi, hogy sokféle és mennyiségben is sok turmixot ittam meg az elmúlt hónapokban.
És semmi puffadás, vagy panasz nem jelentkezett. De ezt más is megerősíti, pl. a több krónikus betegségből kigyógyult Boutenko család is(USA) akik egyenesen könyvet írtak a gyógyító zöld turmixokról. És persze sokan isszák ezeket a gyógyító italokat.

Tudom, hogy ez ellentmond neked a Váradi Tibornál tanultaknak. És valóban ha más zöldséget keverek gyümölccsel akkor jön panasz, de valamiért a leveleseknél ez nem jelentkezik. Nem tudom megmagyarázni.
Tudom Neked ezt mondta a Tibor, de szerintem ezt a turmix részét még nem próbálta és (minden bizonnyal még te sem) ezért az általánosítás. Mindazonáltal értékelem és elismerem Tibornak a táplálkozási javaslatait. Annyit mondtam mindössze ezt is meg kéne vizsgálni.


A gabonákat illetően sose mondtam hogy ne fogyaszd őket, ez rajtad áll. Se én, se más nem akarnám rád tukmálni a 811-et, se a nyersevsést, semmit. Szempontokat, tapasztalatokat szeretnék csak megosztani. Beszélgetünk... nemde? :)

Amúgy én se vagyok teljesen nyersevő és nem is leszek, mert nem szeretnék függeni a táplálkozástól, ha pl. valahova el kell utaznom közösségbe, akár vegások közé is.

Zsírok:
Írod "zsírmentes" táplálkozás. Nos ez fizikai lehetetlenség, mivel még a zöldségek és a gyümölcsök is tartalmaznak zsírokat, mind az Omega 3-6-9 fajtából. Forrás: nutritiondata. Írj be bármit, meglátod.

Aztán azt se mondtam nem jók a magvak. Nagyon értékesek! Azt mondtam, hogy magas a kalóriára vetített zsír arányuk mintegy 80%. Aminek az a következménye, hogy mennyiségre nem ajánlott 9 dkg azaz kb. egy maréknyinél többet enni. Tehát 1 marék mag tápértékileg sokkal értékesebb mint az ugyanakkora zsír mennyiséget kitevő 1 evőkanál olaj.

Mindazonáltal tapasztalatból írom, hogy ez egy ajánlott mennyiség ennél szerintem lehet egy picivel többet enni.

Az viszont nonszensz, amit régebben tudatlanságomban csináltam, hogy minden kész ételt bőségesen meglocsoltam hidegen sajtolt olajjal. Talán ezért is érzed ki vesszőparipaként a zsírellenességem.

Ezt is ki lehet próbálni, TESZT:
meg lehet figyelni a széklet szagát, ha hozzáadott zsiradék nélkül élünk.

Hát röviden ennyi. Köszi a vitát a beszélgetést. Érdekes volt.

Gábor

Bridge írta...

A táblázatot holnap bescannelem, és elküldöm. Ne haragudj, elfelejtettem. Viszont nézz be az oldalamra, ha lesz 1 perc időd. Bridge

Szamóca írta...

Gábor, érdekes, amit írsz, főleg az a részt, amit bemásoltál. Valljuk be, ez azért a világ candidához való hozzáállása mellett elég erős, hogy a szénhidrátok helyett a zsírokat hibáztatja, bár a 811 könyvben leírtak alapján elhiszem, hogy így van.
Viszont ezzel azt akarod mondani, hogyha a candida-diétában nem a széndhidrátot hagyom el, hanem a zsírokat, tehát a zsírfogyasztást minimalizálom a lehető legkevesebbre és a zöld levelesek fogyasztását növelem, akkor akár banánt is ehetnék úgy, hogy emellett a candidát is sikerülne visszaszorítani az egészséges szintre??? Jól értem?

Névtelen írta...

Nekem is candidam van mar 4 eve es ez minden honapban huvelygombakent jelentkezik. 3 het szuntet, 1 het gomba. Tobbszor voltam nogyogyasznal tobbek kozott azert mert ez ido alatt szuletett egy fiam is. Hiba mondtam az orvosnak, hogy mik a tunetek, kaptam huvelykupot ami nehany nap alatt eltuntette a tuneteket, de csak 3 hetre. Egy ido utan azt mondta az orvos, hogy vegyem meg veny nelkul a patikaban. Szules utan tobbszor nem voltam orvosnal a problemammal. 1 evvel ezelott fedeztem fel a visszatero fertozesem okat es azota szamuztem a cukrot, feher lisztet a konyhabol. Nehany honapja magam sutom a zsomlet teljes kiorlesu tonkolyliszt, tk buzaliszt es zabpehely keverekevel, kokusz olajjal fozok, nem eszunk semmilyen bolti kesz vagy felkesz termeket, mindent magam keszitek es meg mindig vannak tuneteimm, annak ellenere, hogy nem eszek semmilyen olajos magvakat, nem locsolom olajjal a salatamat, stb. Ha a candida gomba zsirokon elne, mar reg nem lennenek jelen az eletemben. A problema meg mindig a sok szenhidrat fogyasztasa!!! Mindenkinek lehet velemenye, de nem hiszem, hogy masra ra kellene eroltetni a hulyeseget! Egy ferfi ne akarja megmagyarazni, hogy mi a candida mikor minden honapban en, mint no szenvedek vele!
udv: Dia

Blog Widget by LinkWithin
Hobbies